• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63406
+
-

پیش‌بینی برداشت ۹۵ هزار تن گندم و جو در ملایر

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ملایر پیش‌بینی کرد در سال زراعی جاری حدود ۷۰ هزار تن گندم، ۲۵ هزار تن جو و در مجموع ۹۵ هزار تن غلات از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

سیدمهدی میرباقری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برداشت غلات از اواخر خرداد در این شهرستان آغاز شده است و تا اوایل شهریور ادامه دارد. وی با اشاره به وضعیت مساعد بارندگی‌ها و میزان خوب تولید غلات گفت: به دلیل نداشتن بارندگی در فصل پایانی، پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم و جو امسال همانند سال گذشته باشد. 

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ملایر سطح زیر کشت گندم آبی را 6800 هکتار، گندم دیم را ۲۶ هزار هکتار، جو آبی را 4600 هکتار و جو دیم را 4500 هکتار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۶۵ کمباین بومی و مهاجر مشغول برداشت محصول هستند. 

میرباقری ادامه داد: امسال ۶ مرکز برای خرید تضمینی گندم شامل سیلوی سامن، کارخانه آرد ملایر، شرکت تعاونی‌های خردمند، اسلامشهر آق‌گل، آورزمان و ازندریان در نظر گرفته شده است که آماده خرید گندم از بهره‌برداران هستند. وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۵ هزار تن گندم از این شهرستان خریداری شد. پیش‌بینی می‌شود امسال میزان خرید تضمینی گندم به حدود ۴۰ هزار تن برسد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید